var inte jag en barnskötare bara!!!!

det är vad jag har trott att jag har varit , men med eftertanke på åren som gått på förskolan så är det nog inte så .
Lite Ex:

kock: Ibland kan våran kocka vara ledig/sjuk /ell nåt så då har vi på golvet fått varit stand-in

Vaktmästare: Är det något som ska ändras på avd så är det vi pedagoger som får göra det . Allt till att spika in lister tilla att borra upp hyllor  till att planera o uppstrukturera avd alla rum .

Målare : Tycker vi att det är dags att få det ommålat/tapetserat efter ett antal år i nacken så är det vi pedagoger som få se till att målarfärgen kommer till förskolan o att underarbetet blir både bra o snyggt gjort ,framförallt gjort! sedan är det vi som måste planer a hur mycket färg det kommer att gå åt , sedan naturligtvis upp med färgen på väggarna !

Arbetsförmedlare : Det är vi som tipsar om det finns jobb på ställen o samtidigt är det vi som fixar arbetare till oss när det behövs ,som det nästan jämt gör ! det gör vi pedagoger !

Psykologer : När det har hänt något med någon i samband till förskolan ,så är det offtast till oss det vänds till ! i samband med lämning /hämtning av barn så pratar den berörde med oss som om vi vore utbildad till det med .

Sjukgymnaster : När det händer saker med de våra så är det återigen vi som står där med diverse kunskap om saker som man kan tro att vi även där är utbildad i !

ALlt detta är vi men framför allt chef : vi ser till att huset och vi i huset ,har det bra varje dag !

Det är mycket jag kan skriva i min Cv omjag byter jobb nångång !!

fast vilket jobb kan ge mig denna ombytliga vardagen !!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Du får inte glömma att ni är hjärtevänner till våra barn oxå =D fast det kanske inte är ett yrke, men högt uppskattad och det slår att vara advokater med hästlängder!! ;)

2008-06-26 @ 12:37:27
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: envanligmamma

Ett år fick vi på mitt jobb skriva ner ALLT vi gör...det var ganska mycket det!!

Jag är lärare...socialarbetare, psykolog, mamma, sjuksöterska, städerska...osv...Nångång har man ju till och med blivit Kallad mamma! ; )

Och viktigast av allt som Malin skriver i ovanstående inlägg...hjärtevänner. Det lät väldigt fint! Det ska jag komma ihåg!

2008-07-13 @ 09:42:42
URL: http://envanligmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0