ETT UNDERVERK !!!!!!!

JAg har varit med om en otrolig upplevelse! Som få är förunnat.

En FÖRLOSSNING !!!!

Mina vänner T & S Har fått en liten mörkhårig tjej!!!
Hon vägde 3610g o 50 cm lång .. Ett UNDERVERK !!!!!!!!!!

Ända Sedan starten av denna graviditet  så var det klart att jag skulle få delta vid förlossningen .

Å i går blev det . Hon ringde o sa på fm igår att de var som en slags av mensverk som hon hade fått neröver ... Vid halv 7 ungefär så gick vattnet . in med oss på förlossningen .
Där gick hon i korridoren fram o tillbaka i ca 3 h med molande verk ,allt i från skratt till lite pina till gäspning ,för att sedan åter till skratt . Hon var den skrattande blivande mamman .......

Här var jag den poschande o stötande servande vännen som gjorde allt för att underlätta för T . Mellan molande värkarna så satt vi o skrattade o pratade volleyboll o hur länge vi hade känt varandra . Å det , i våra räknekunskaper,är sedan hösten  2002.

Hon var fantastisk .Killen med .Han var otrolig o stöttande o lugn.
 Hon tog i o kämpade ,ont gjorde det ,men gav inte upp
.


Jag som själv har fått 2 barn inser nu att ligga där o föda o vara med är 2 helt olika deltagande. Att se när huvudet är på väg att komma ut . Den lilla handen som på någotvis vinkar sig ut ur mammans mage.
Barnets skrik när det lämnar den trygga världen, upp till en famn som hon egentligen har längtat till, utan att hon har förstått det !!!!
Mamman som i sin tur ser sin lilla ligga där på magen .Andas på mammans bröst .Titta på henne å inse att du är min !!! 

Ut kom en kl 03.10 11/9 Ett Underverk !

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken upplevelse. Blir tårögd av att bara läsa om det - jättefint skrivet!



Fast jag inte känner henne, Men ett stort grattis till Er alla!



Kram

2008-09-11 @ 13:30:02
URL: http://killmamman.blogg.se/
Postat av: Malin

Vaddå? jag ser ingen text!? kommentaren ovanför står det att det var jättefint skrivet men jag ser bara "Ett underverk" ju!! Informera meeeej! Jag behöver infot! JAAAAG!! Mejmejmej!

2008-09-11 @ 13:52:18
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Malin

Allvarligt alltså jag kan inte se ett enda inlägg! Bara rubrikerna! gråter högt!

2008-09-11 @ 13:54:30
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Malin

Jamen du måste skicka vikten och så! Gör det på mailen=) Det ska vara datum, vikt, längd, tidpunkt, hår och ögonfärg! ;P

Det är skumt att jag inte kan se något av dina inlägg!!

2008-09-11 @ 14:53:06
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: P

Jag tror att det är för att du satt .entrybody till:

"font-size: 0.14px;" som vi inte kan se nåt. Det är inte så stort ;)



Och när jag fixar lite här och stänger av din CSS så ser jag plötsligt fler texter på sidan.

2008-09-11 @ 18:09:57
URL: http://elektrohem.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0