UT & ÄLSKA I NATT!!!!

Ut och älska!

Bloggat om artikeln


Orgasmexperten: Många känner sig extra hämningslösa i natt

Är du singel, gräsänka eller däckad i influensa?

Bad luck.

I natt är nationella orgasmnatten och missar du den får du vänta ett helt år.

- Det är bara en natt om året som de här mystiska krafterna är igång, säger Ylva Franzén, erotikpedagog och orgasmexpert.


Nationella orgasmnatten, vad är det?

- Det är en fin tradition. Det är sjätte året nu som jag uppmanar alla att gå ut och älska under bar himmel vid första fullmåne efter midsommar, säger Ylva Franzén.

Är det bara en natt om året som man ska få orgasm då?

- Ja, haha. Det är bara en natt om året som de här mystiska krafterna är i gång, alltså månkraften.

Men är inte det där gammalt skrock?

- Jo, det får man väl säga. De förkristna hade riter för att få det att växa och då ingick bland annat att vara ute och älska för att få bättre skörd.

Men nuförtiden är de flesta av oss inte bönder så vi behöver inte älska för skördens skull.

- Vi kan ändå ta fasta på sånt som ger oss lite mer njutning. Jag tycker vi behöver släppa loss lite mer i detta disciplinerade land som heter Sverige. Sommaren är en njutningens årsstid då man är mer ledig och mer lätttklädd. Och många kvinnor känner sig extra hämningslösa vid fullmåne.

Mer hämningslösa?

- I folkmun finns det här begreppet mångalen. Och eftersom den kvinnliga mensen följer månen och inte månaden har man ju trott ha kvinnan är förbunden med månen. Men jag själv blir faktiskt mycket känsligare vid fullmåne och agerar på ett annat sätt. Jag brukar pricka in fullmånenätterna i almanackan.

Pricka in...?

- Ja, jag viker de nätterna för att älska och ha sex.

Jaha, men vad tänker du att man ska göra nu natten mellan 7 och 8 juli?

- Det blir ett litet äventyr. Man tar sin älskade i hand och går ut i sommarnatten och älskar ute i den ljuva naturen. Man kanske måste göra lite förberedelser, solskydd om man ska vara ute länge. Och kanske ta med ett skynke att hänga över några grenar eller så. Gärna något transparent, eftersom man helst ska få månstrålarna på sig. Det går också att sova med öppet fönster om man inte kan gå ut. Vi får hoppas att det inte är för mycket moln eller regnar.

Är det många som firar den här natten. Det kanske blir fullt i buskarna...?

- Jag brukar ta upp det här i mina kvinnogrupper. En gång gav jag i en tidning tips om ställen där man kan älska, men då fick arga reaktioner från kvinnor som tyckte att jag tog "deras" ställen, så det vågar jag inte. Nån gång vore det roligt att göra något kollektivt.

Du menar... i grupp?

- Det är tänkbart. Det har funnits stamritualer i andra delar av världen där man träffades och dansade och sedan gled in i extas. Det här med extas är så bortglömt i vårt samhälle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0